Kävijä saapuu sivustollesi. Tutustuuko hän tarjoomaan vai hämmentyy ja painaa takaisin nappia? Yrityksen verkkosivuston kautta viestit nykyisille sekä tuleville asiakkaille ja yhteistyökumppaneille kuka olet, millainen organisaatiosi on ja mitä oikeastaan teet. Tasaisin väliajoin julkaistut hakukoneystävälliset sisällöt nostavat sijoitustasi hakukoneiden tuloksissa ja saavutat kilpailuetuja; lisäät myyntiä, hankit parempaa näkyvyyttä, syvennät suhdettasi asiakkaisiin ja vahvistat brändi-imagoasi.
Nykyhetken tarina ja tulevaisuuden näkymät
Mitä myytte ja kenelle? Millä tavoin ja miten tarjoomasi on tuotettu? Millainen organisaatiosi on ja mikä on sille tärkeää? Ketä yrityksessä työskentelee ja minne se on menossa? Mitä yrityksessä tapahtuu juuri nyt? Yrityksen verkkosivuston on annettava ajantasaista, päivittyvää sekä inspiroivaa tietoa yrityksen palveluista ja toiminnasta. Sivuston kautta viestitään arvojen, visioiden ja missioiden lisäksi koko organisaation persoona. Brändi-imago sekä työntekijät toimivat persoonallisuuden piirteiden välittäjinä, jota tulee hyödyntää yritysviestinnässä kokonaisvaltaisesti. Mikä on yritykselle merkityksellistä ja miten henkilökunta kokee merkityksellisyyden työssään? Kohderyhmää ajattelen laadittu sisältö kertoo vierailijalle häntä kiehtovia tarinoita, mutta myös sen mikä on yritykselle jakamisen arvoista ja relevanttia. Kannanotot globaaleihin kriiseihin, teot luonnon ja ilmaston hyväksi sekä tuen antaminen yhteiskuntaa ja hyvinvointia tukeviin projekteihin, ovat odotettuja toimenpiteitä nykypäivän organisaatioilta. Yrityksen verkkosivu on erinomainen kanava viestiä näistä ajatuksista ja teoista kohdeyleisöilleen.
Tekstin, visuaalisuuden ja käyttäjäystävällisyyden harmonia
Verkkosivujen tekstin lisäksi sivuston visuaalisen ilmeen tulee olla sopusoinnussa muiden elementtien kanssa. Tämä tarkoittaa silmälle miellyttävää, organisaatiota edustavaa sekä kohderyhmän tyyliä ymmärtävää layoutia ja väriskaalaa. Tiedon tulee olla vaivattomasti löydettävissä ja etsivän bongattava olennainen nopeasti. Matalan tason käyttäjäystävällisyys ja epäselvyys turhauttaa kävijän, mikä johtaa nopeaa poistumiseen verkkosivulta. Vaarana on paluu hakukoneistolle ja klikkaus kilpailijan monipuolisemmin suunnitellulle käyntikortille. Asiakas, nykyinen tai tuleva, viihtyy paremmin sivustolla, mikäli saatavilla on käyttäjäystävällinen, informatiivinen ja hallittava kokonaisuus. Sisältö tekstineen ja kuvineen on kiehtovaa, haettu tieto löytyy helposti oikean linkin tai tabin kautta, sivuston käyttö on loogista ja toimii teknisesti mutkattomasti kaikilla laitteilla. Novak avustaa organisaatiotasi elektronisen käyntikortin sisällön suunnittelussa, toteutuksessa ja ylläpidossa. Tuotamme hakukoneystävällisiä, raikkaita ja sisältörikkaita tekstejä yrityksesi tarpeisiin.
Comentarios